In 2020 hoorden we van onze collega’s: de Volksbank biedt een goede werkplek. Hoe we dat weten? Twee keer per jaar vragen we aan alle medewerkers naar hun betrokkenheid, bevlogenheid en de beleving van oprechte aandacht. Afgelopen jaar werd er zo goed gescoord dat drie van onze bankmerken zelfs hoger scoren dan een 8. Ben jij benieuwd waarom? Lisa, Hans, Inge, Ronald en Warda vertellen waarom zij zo graag bij de Volksbank werken. 

Hans Paliama, persoonlijk adviseur bij SNS:
“Toen ik startte bij het Mobiel Klantteam van SNS ben ik begonnen met drie introductiedagen. Samen met negen andere collega’s die ook als persoonlijk adviseur aan de slag gingen, maakte ik kennis met de systemen en werkten we aan onze persoonlijke ontwikkeling. We oefenden met gesprekstechnieken en vaardigheden, we deden rollenspellen en gaven elkaar feedback. Met de collega’s uit mijn lichting heb ik nog steeds regelmatig contact. Meestal per chat of per telefoon, want we werken allemaal op een andere locatie. We delen onze ervaringen en weten elkaar te vinden met vragen.”

Lisa van Blaricum, manager expertisecentrum duurzaamheid bij ASN Bank:
“Ik probeer altijd de connectie met en tussen mensen te maken, zodat we van elkaar leren en elkaar kunnen helpen. Ik geloof dat ontwikkeling komt als je dingen probeert en tot actie komt. Ik krijg zelf ook van collega’s de ruimte om te ontwikkelen en te proberen. En ik geef ze dat terug. Het is een wisselwerking. Zo hadden we het laatst over feedback geven en ontvangen. Heel gaaf om te zien dat iedereen bereid is om hier een eerlijk gesprek over te hebben. Iedereen durft zich uit spreken. Ik vind het mooi dat we open cultuur hebben met ruimte voor verschillende inzichten.”

Linda Vervloet, teamlead communicatie bij RegioBank:
“In 2001 begon mijn loopbaan als directiesecretaresse bij de bank. Nooit gedacht dat ik zolang bij één werkgever zou blijven. En ook nooit gedacht dat ik binnen 1 bedrijf voor verschillende merken zou gaan werken. Ik kreeg mooie kansen en die heb ik met beide handen aangrepen. Zo begon ik in 2001 aan een deeltijd HBO-opleiding, deed mee aan een talent development programma en in 2008 ging ik aan de slag als marketing communicatie adviseur. En inmiddels ben ik nu bijna drie jaar teamlead communicatie en volg regelmatig trainingen om mijn kennis bij te spijkeren.”

Martijn van Leeuwen, digital marketeer bij BLG Wonen:
“Ik ben trots om bij BLG Wonen te werken, één van de mooiste merken van de Volksbank. De Volksbank is een prettig werkgever die mij, in deze bijzondere COVID periode, de ruimte en vertrouwen geeft om mijn werk en privé zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Hierdoor kan ik mijzelf zowel als professional en als persoon verder ontwikkelen.”

Warda Mazian, senior hypotheekacceptant bij de Volksbank:
”We zijn een organisatie die de mens centraal stelt en zijn laagdrempelig. Dat geldt niet alleen voor klanten maar ook voor medewerkers. Natuurlijk hebben we uitstekende arbeidsvoorwaarden, maar nog veel belangrijker is de aandacht voor je ontwikkeling. Het bespreken van je ambities voor de toekomst is hier heel normaal. Je leidinggevende staat hier open voor en helpt je met het pad ernaartoe. Ik ben hiervan het levende bewijs. Ook krijg je in je dagelijkse werk voldoende ruimte om zelf mee te bepalen welke prioriteiten we stellen, want we werken met zelfsturende teams. En vind je dat iets beter kan, dan krijg je de ruimte om dat in gang te zetten.”